Katar Başbakanı Al Sani, Lucerne Zirvesi’nde Katar heyetine başkanlık etti
Luzern, 21 Haziran (Hibya) - Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani, ABD, İran ve Pakistan temsilcilerinin katıldığı Lucerne Gölü Zirvesi’nde Katar heyetine başkanlık etti.
Yayınlanma:
Katar Dışişleri Bakanlığı, Başbakan ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani’nin İsviçre’nin Lucerne kentinde düzenlenen Lucerne Gölü Zirvesi ile Yüksek Düzey Komite’nin ilk toplantısında Katar heyetine başkanlık ettiğini açıkladı.
Açıklamada, ABD ile İran arasında bu hafta imzalanan mutabakat zaptının aylar süren arabuluculuk çabalarının sonucu olduğu belirtilirken, anlaşmanın bölgede gerilimin azaltılması ve istikrarın güçlendirilmesi açısından önemli bir dönüm noktası olduğu vurgulandı.
Toplantıya ABD Başkan Yardımcısı J. D. Vance, Pakistan Başbakanı Shehbaz Sharif ve İran Meclis Başkanı Mohammad Bagher Ghalibaf da katıldı. Al Sani, Katar’ın Pakistan ile birlikte diyalog, güven artırıcı adımlar ve uluslararası hukuka dayalı çözümleri desteklemeyi sürdüreceğini ifade etti.
Hibya Haber Ajansı
Bu site deneyimlerinizi kişiselleştirmek amacıyla KVKK ve GDPR uyarınca çerez(cookie) kullanmaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için çerez politikası ve aydınlatma metni sayfalarını gözden geçirebilirsiniz. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.